Faceminang.com
pencarian di faceminang.com
Portal berita online terkini dari Padang, Sumatera Barat. -
Tour de Singkarak 2013

Top Stories

Kamis, 01 Desember 2011

Pelajar Malaysia Dikirim ke SMUN 2 Sawahlunto

Berita: Sumatera Barat
Pelajar Malaysia Dikirim ke SMUN 2 Sawahlunto

Sawahlunto, Faceminang.com - Sebanyak 6 pelajar program Pertukaran Pelajar Antar Negara (PPAN) Negeri Terengganu Malaysia, belajar di SMUN 2 kota ini, dan disambut oleh kepala sekolah Sri Sumarni beserta majelis guru.

Rombongan PPAN yang akan bersekolah selama 4 hari ini disambut dengan tari gelombang dan sekapur sirih ucapan selamat datang di sekolah ini.

Kepsek Sri Sumarni menyatakan, selamat datang kepada para pelajar PPAN Terengganu, suatu kebanggan bagi sekolah ini karena sudah keempat kalinya dapat menerima pelajar. “Kepada pelajar sekolah ini, yang pernah mengikuti PPAN ke Terengganu silahkan balas pula dengan pelayanan yang baik pada saudaramu ini ” harapnya.

Bagi pejalar dan guru, tambahnya, bersama-sama kita lakukan yang terbaik untuk tamu, atau anak kita ini, “Berikanlah kesan baik yang tak dapat dilupakan, bagi mereka” ujarnya.

Pimpinan rombongan PPAN Terengganu Encik Mohd Azmi bin Abd Aziz menyatakan, rombongan dalam rangka program Pertukaran Pelajar Antar Negeri (PPAN), “Kali ini terdiri dari 36 diantaranya pelajar sebanyak 28 orang, sebelumnya kita hantar 6 pelajar ke SMKN 1 ” katanya saat penyambutan.

Dia menambahkan, kerjasama ini hendaknya terus dapat berlanjut, dan ia berharap sekolah dan para majelis guru SMUN 2 untuk dapat bekerjasama dengan pelajar mereka.

Adapun pelajar Terengganu yang belajar di SMUN 2 ini adalah, Nur Nabihah, Nur Kamilah, Nurul Syafiqah, Nur Ain Shahara, Azazi Farhana, Wan Syadia Nadhirah, Nur Fazira dan Nur Syafiqah. padang media